nejaká stránka test

V prvom článku ste sa dozvedeli, že vás na ceste k spusteniu eshopu čakajú tri milióny vecí, rozhodnutí a problémov. Legislatíva, názov,  doména, hosting a ďalšie „maličkosti“. Ak ste článok nečítali, tu je Online obchod krok za krokom I.

od 20 990 € s DPH

Ak máte všetky úlohy z prvého článku zvládnuté, nastal čas na vytvorenie zadania pre firmu, ktorá stránku alebo eshop vytvorí. Tvorbu stránky či eshopu prirovnajme k stavbe domu. Doména je adresa, hosting je pozemok a eshop je dom. Zadanie je projekt, na základe ktorého bude eshop „postavený“.

Dobrá stránka je výsledkom súhry troch faktorov. Grafiky, použiteľnosti a obsahu. Ak ktorýkoľvek z týchto faktorov pokrivkáva, nebude stránka plniť svoj účel stopercentne. Návštevníci ju buď opustia, nenájdu hľadanú informáciu alebo neurobia akciu, ktorú od nich požadujete. Tieto akcie môžu byť rôzne (nákup, vyplnenie dotazníka, stiahnutie ebooku a podobne), podrobne ich popíšem v ďalšom článku.

Zadanie pre novú stránku alebo eshop spíšte s ohľadom na text nižšie. Alebo nás oslovte a majte stránku bez starostí.

Na začiatku sa pozrime na grafiku. Pri premýšlaní nad grafikou si uvedomte jednu veľmi dôležitú vec.

Design stránky sa nemusí páčiť vám, ale vašim návštevníkom. Ľuďom, ktorých chcete stránkou osloviť.

Farebnosť stránky by mala byť striedma a na celej stránke jednotná. Jedna farba pre texty, jedna pre klikateľné odkazy a iné aktívne prvky napr. formulárové tlačidlá a jedna pre nadpisy prípadne iné zvýraznené slová.

Vyvarujte sa blikaniu, viacerým pohybujúcim sa prvkom na jednej stránke (napr. viacero animovaných obrázkov, dve a viac slideshow), automaticky spúšťaným videám so zvukom a podobným rušivým elementom. Odvádzajú pozornosť návštevníka a je teda nižšia pravdepodobnosť, že jeho cesta k cieľu bude úspešná.

Naopak zvýraznite (kontrastnou farbou alebo veľkosťou) prvky, ktorými návštevníka navádzate k požadovanej akcii. V eshope je to napr. tlačidlo Vložiť do košíka, na prezentačnej stránke napríklad nadpis pre box s kontaktnými informáciami alebo formulár pre prihlásenie do newslettra.

Na design úzko nadväzuje použiteľnosť. Zlaté pravidlo znie:

Ku každej informácii sa návštevník musí dostať cez maximálne tri kliknutia.

Pamätajte na tieto tri body:

  • Neschovávajte podstránky alebo produkty do zložitých niekoľkoúrovňových menu.
  • Nazývajte klikateľné prvky pravými menami, aby návštevník vašej stránky vždy vedel, čo má po kliknutí na prvok očakávať.
  • Myslite na ľudí, ktorí sú nejako hendikepovaní (horší zrak, malá obrazovka mobilu, pomalé pripojenie a podobne).

Použiteľnosť stránky zvýšite aj jej logickým a zaužívaným rozložením. Logo hľadajú ľudia vpravo hore, odkaz na kontaktné informácie zasa býva poslednou položkou hlavného menu.

Zaujmite obsahom, ktorý je tretím faktorom úspešnej stránky.

Píšte zaujímavo, gramaticky správne, dlhšie články rozdeľujte podnadpismi. Vy